Çarşamba, Nisan 20, 2005

"Cennet hiç terlemeyen bir beyaz attır"


Focus'un Mayıs sayısını bağlıyoruz... Bu saatten sonra yapacak fazla bir şey olmadığı için kendimden geçmiş halde Celentano dinliyorum. En sevdiğim şarkısı çalıyor: "Chi non lavora..." Grevler ülkesi İtalya'da grevlerden sıkılanların ve kendileriyle dalga geçen sendikacıların milli marşı olmuş bir şarkıdır bu...

Sözleri şöyle: Chi non lavora non fa l'amore /questa mi ha detto / ieri mia moglie/

A casa stanco ieri ritornai mi son seduto../ niente c'era in tavola/ arrabbiata lei mi grida /che ho scioperato due giorni su tre... /Coi soldi che le dò /non ce la fa piu/ed ha deciso che, lei fa lo sciopero contro di me!/

Chi non lavora non fa l'amore! /Questo mi ha detto ieri mia moglie!/ Allora andai a lavorare /mentre eran tutti a scioperare! /E un grosso pugno in faccia mi arrivò/ andai a piedi alla guardia medica!/ C'era lo sciopero anche dei tranvai.../ Arrivo lì, ma il dottore non c'è!/ E' in sciopero anche lui!/ Che gioco è! Ma?! Ma come finirà../ c'è il caos nella città?/ Non so più cosa far!/ Se non sciopero mi picchiano/ Se sciopero mia moglie dice: / "Chi non lavora non fa l'amore!"

(...)

Türkçe meali aşağı yukarı şöyle bir şey :)

"çalışmayan adam aşk da yapamaz!"/dedi bunu bana/ dün benim karım/

Dün işten yorgun argın gelmiştim.../ ama masada hiçbir şey yoktu!/ ve karım kızgın bir şekilde bağırmaya başladı: / Her iki günün üçünde grev yapıyormuşum.../ ve ona verdiğim parayla/artık geçinemiyormuşuz!/ ve karar vermiş, bundan böyle o da bana karşı grev yapacakmış!

"çalışmayan adam aşk da yapamaz!"/ dedi bunu bana/ dün benim karım/ madem öyle, işe gittim/ herkes grev yaparken!/ suratıma hemen koca bir yumruk indi/ nöbetçi doktora gideyim dedim/ Tramvayda da grev vardı!/ vardığımda, doktor yerinde yoktu.../o da grevdeymiş!/ Bu ne biçim şaka? Ama! Ama.../ nasıl bitecek bu şehirdeki kaos?/ artık ne yapacağımı bilmiyorum!/ Eğer grev yapmazsam beni dövecekler/ eğer grev yaparsam karım bana diyecek: / "çalışmayan adam aşk da yapamaz!"

Hiç yorum yok: