Çarşamba, Mayıs 25, 2005

Ailenizin kedisi "Pardus"



Pardus, Türkiye'nin kritik noktalarda uzun bir süredir eksikliğini duyduğu yazılım platformunu oluşturmak için geliştirilen bir "Ulusal İşletim Sistemi"... Bu düşündüğünüzden çok daha hayati bir konu, çünkü işin ucu, bilgi güvenliğinden savaş sistemlerinizin atış kontrol sistemlerine kadar uzanıyor... Focus'a gelmeden önce, bir strateji dergisi olan M5 Haber'in genel yayın yönetmenliğini yaptığım dönemde "üst düzey" askeri yetkililerle yaptığımız bir görüşmede, "off the record" olarak anlatılan iki olay (-ki yazarsam herhalde bu okuyacağınız son blogum olur:) tüyleri diken diken edecek ciddiyetteydi...

İki-üç ay kadar önce bir "Çalışan CD"yi, ardından da bazı hataların düzeltildiği 1.1 sürümünü çıkartan Pardus'un sabit diske kurulabilecek son halini eylül ayı gibi göreceğiz. Tabii bu eylül ayının -benim tahminlerime göre- bir iki ay daha ötelenmesi de mümkün. Sonuçta, Pardus ekibi için de son derece sancılı geçeceğini düşündüğüm bu süreci "kazasız belasız" atlatırsak, birkaç ay sonra karşımıza "çiçek gibi" bir işletim sistemi çıkacak. Bu yüzden Focus okurlarına Pardus'u yakından izlemelerini öneririm...

Pardus'un sadece bir işletim sistemi değil, memleketimizin giderek sayıları azalan "güzide fight club"larından biri de olduğunu söyleyerek konuyu kapatıyorum. Bu son söylediğimi herkes farklı bir anlamda anlayabilir, alıcılarınızın ayarlarıyla oynamayın...

Hiç yorum yok: