Cumartesi, Temmuz 02, 2005

Bugün 2 Temmuz...



Özledik seni be usta... Arada sırada kütüphanemden bana göz kırpıyorsun, olmadık olaylarla karşı karşıya kaldığımda, hep senin adın düşüyor dilime: "Tam Aziz Nesin'lik bir olay!"

Bugün seni 37 kişiyle bir otelde yakmaya çalışmamızın tam 12. yıldönümü... Hiç unutmuyorum, olaydan kısa bir süre sonra zamanın başbakanı Tansu Çiller, televizyona çıkarak halka müjdeyi vermişti: "Oteli saran vatandaşlarımıza bir şey olmamıştır!"

Unutmadığım bir anım daha var sana dair. Sene 1984 falan olsa gerek, "Aydınlar Dilekçesi" yüzünden yargılandığınız dönemde, Kenan Evren halka konuştuğu mitinglerden birinde "Vahdettin de aydındı ama ben ne yapayım öyle aydını?" demişti.

Senin cevabın unutulmazdı: "Vahdettin'in aydın olup olmadığını bilemem ama kesin olan bir şey varsa, onun bir devlet büyüğü olduğudur..."


Fotoğraf: Muammer Yanmaz

1 yorum:

Adsız dedi ki...

YAZINIZI ÇOK BEĞENDİM. TANSU ÇİLLER BAŞBAKAN OLDUĞU ZAMAN NASIL SEVİNMİŞTİM.SIRF KADIN OLDUĞU İÇİN ŞİMDİ UTANIYORUM.